معرفی شرکت

شرکت صنایع مس پارسیان ایرانیان به عنوان یک بازوی معدنی شرکت سرمایه گذاری پارسیان، در سال 1401 تاسیس شده و از بدو تاسیس، فعالیت های خود را با نگاهی جامع به صنعت معدن  از ابتدای زنجیره اکتشاف تا تولید محصول آغاز نموده است. نگاه ویژه این شرکت، سرمایه گذاری و  انجام فعالیت‌های معدنی  به منظور اشتغال‌زایی پایدار و رفع محرومیت در استان سیستان و بلوچستان بوده است.  به منظور نیل به این هدف و بر مبنای مطالعات جامع این شرکت موفق به اخذ جواز تاسیس کارخانه کنسانتره مس در شمال استان با ظرفیت تولید سالانه 50 هزار تن در سال 1401 شده است. علاوه بر فعالیت در زمینه احداث کارخانه کنسانتره مس، با دید توسعه فعالیت های معدنی، فعالیت اکتشافی در فاز‌های مختلف بر روی محدوده‌های اکتشافی نیز از سال 1402 در این شرکت آغاز شده است و در حال حاضر فعالیت اکتشافی در حدود 11 محدوده در حال انجام است.

شرکت صنایع مس پارسیان ایرانیان با اتمام ساخت کارخانه کنسانتره و بهره برداری از محدوده های اکتشافی خود  در استان  کمتر توسعه یافته سیستان و بلوچستان ، برای 1000 نفر نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد نمود.

همچنین، این شرکت در دوره قبل از بهره برداری نقش پر رنگی در ایفای مسئولیت اجتماعی در استان داشته و امیدوار است به حضور این شرکت به عنوان  یکی از شرکت های مجموعه گروه سرمایه گذاری پارسیان در استان، راه برای دیگر سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی در جهت رفع محرومیت در استان سیستان  بلوچستان تسهیل گردد.