درباره بخش معدن

به منظور توسعه بخش معدن ; خصوصا اکتشافات مواد معدنی با دید تامین خوراک کارخانه در حال احداث کنسانتره مس و نیز توسعه فعالیت های معدنی، بخش معدن از  خرداد ماه سال 1402 در شرکت صنایع مس پارسیان ایرانیان شروع به فعالیت نموده است. هدف این بخش استفاده از ظرفیت ها و دانش بومی به منظور اکتشاف ذخایر جدید معدنی در حوزه استان سیستان و بلوچستان میباشد.

بخش معدن شرکت صنایع مس پارسیان ایرانیان در چارچوب استراتژی شرکت و گروه سرمایه گذاری پارسیان در خصوص ارزش‌آفرینی، برندسازی و ارتقای سطح توانمندی در زمینه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از معادن و راه‌اندازی صنایع معدنی و ارائه خدمات بهینه به صنایع بالا‌دستی و پایین‌‌دستی این حوزه با اولویت رفع نیاز خود شرکت و همچنین با چشم‌انداز سهیم شدن در بازار ملی و بین‌المللی و تبدیل‌ شدن به شرکت معدنی برتر در زمینه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری معادن و صنایع معدنی در سطح کشور و منطقه در حال فعالیت می‌باشد.

 

بخش معدن شرکت صنایع مس پارسیان ایرانیان با اتـكا به دانش مهندسي روز دنيا ، استفـاده از تجربيات اسـاتيد تراز اول دانشـگاهي و ارتباط مستمر با همكاران و شـركت هاي داخلي و خارجي تلاش نموده است که دانش مهندسي در زمينه اكتشـاف، استـخراج و فرآوري مواد معدني را به صورت بومي در صنعت كشور عرضه نمايد. استفاده از ظرفیت متخصصان بومی استان نیز از اولویت های این بخش جهت استفاده از خدمات مهندسی بخش معدن بوده است.

در حال حاضر فعالیت اکتشافی بر روی 11 محدوده اکتشافی  با مساحت تجمعی حدود 1000 کیلومتر مربع در حال انجام است که این موضوع با بررسی مناطق مستعد جدید در حال گسترش نیز میباشد.